Dag 7 - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Connie Paola - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Connie Paola - WaarBenJij.nu

Dag 7

Blijf op de hoogte en volg Connie

25 Juli 2014 | Roemenië, Cluj-Napoca

We zijn alweer bijna een week hier. :O Vandaag hebben we echt een top dag gehad. Vanochtend nog even binnen en buiten geklust bij de kerk en vanmiddag mochten we meedraaien met het kinderprogramma.

Van 13 tot 15 kwamen de kinderen van 3 tot 7 jaar en van 15 tot 17 kwamen de kinderen van 7 tot en met 12 jaar. Bij binnenkomst moesten alle kinderen eerst de handen wassen. Ook kregen ze een naamkaartje en een armbandje van ons. We begonnen met het gebed en de kinderen mochten de regels vertellen. De regels wisten ze heel goed maar de uitvoering was wat minder ;) Af en toe moest je er één van onder of achter een stoel halen, maar ja dat hoort er ook gewoon bij. ;) Toen was het tijd om te gaan zingen, de kinderen beleven dat heel anders dan bij ons. Ze dansen, klappen, springen en juichen. Mooi om dat te zien! Na het zingen kregen de kinderen drinken en een koekje. Als de kinderen met alles goed meededen kregen ze een stikker op hun naam kaartje. De stikkers zijn punten waard. Hoe meer stikkers hoe meer punten. Je kon zien dat de kinderen hier echt hun best voor deden. Aan het eind van de maand tellen ze de punten op en mogen ze aan cadeautje uitkiezen. Hoe meer punten, hoe groter je cadeau is.

Wij als groep mochten deze kindermiddag de spelletjes bedenken. We hebben voor beide groepen leuke spelletjes bedacht en aan het eind het liedje ' hoofd, schouders, knie en teen ' aangeleerd. En, het klonk nog goed ook! :)

Rond half 6 kwam er een vrachtwagen van GAiN aan.Deze vrachtwagen zat helemaal vol met kleding,bouwmateriaal ect. De vrachtwagen kon niet op het terrein van Charis komen dus we moesten een stukje lopen langs de rivier. Op weg naar de vrachtwagen werden we letterlijk aangevallen door twee kindjes. ( Wat trouwens wel vaker voorkomt als we met de groep door de wijk lopen;) Maar deze twee kindje lieten ons echt niet meer los. En, het waren echt twee dotjes <3 ( Zie foto)

Vanavond hebben we nog vrije tijd en bijbelstudie gehad.

Owja het eten is hier best goed, we eten vooral kip met kip en kip;)

Slaaplekkerrxx.

• 26 Juli 2014 - 21:37

Emmy:

Met plezier de laatste verslagen gelezen en de foto's bekeken :) !

• 27 Juli 2014 - 13:00

Maurice:

Heey nichtje en conniee,

ik ben echt trots op jullie en dat jullie dit allemaal voor die kinderen over hebben, ik zou het graag ook meemaken en kunnen zien hoe blij jullie die kindjes maken met de kleren enzo. ik hoop dat je het naar jezin hebt en een paar leuke weken krijgt.

Groetjess Mauriceee!!

Verslag uit: Roemenië, Cluj-Napoca

Connie

Hallooo leuk dat u onze weblog bezoekt! :) D.V. zaterdag 19 juli hopen wij te vertrekken naar Roemenië. 10 dagen lang zullen wij met stichting Gain ons richten op de meest armen van dit land, de Roma-bevolking. Dit doen wij met nog 6 andere jongeren en 2 reisleiders. Deze 10 dagen zullen wij deze weblog zoveel mogelijk proberen bij te houden, zodat jullie weten wat we deze dagen zullen ondernemen. Reacties zijn altijd leuk!:) Groetjes, Paola Ketting en Connie Moerland

Actief sinds 14 Juli 2014