Dag 2 - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Connie Paola - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Connie Paola - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Paola en Connie

Blijf op de hoogte en volg Connie

20 Juli 2014 | Roemenië, Cluj-Napoca

Dag 2 in Roemenië.
Na een lekker ontbijt hebben we met de groep eerst een bijbelstudie gehad. Tot 1 uur hadden we vrije tijd en konden we genieten van de zon. S middags hebben we een echt hollandse broodmaaltijd gekregen met chocoladepasta en hagelslag. Dat werd door ons allemaal zeer waardeerd:D Daarna hebben we met Marien Kroon de planning van de week besproken. Hij werkt voor stichting Charis en woont al 14 jaar in Roemenië. Tevens in hij de voorganger in de door hem opgerichte kerk. Om half 4 begon de kerkdienst wat heel anders verloopt dan wij gewend zijn. Er wordt veel gezongen met gitaar, trommel en keyboard. Marien preekte in het Nederlands en zijn dochter vertaalde het voor de Roemeense mensen. Na de kerkdienst zijn we een kleine wandeling gaan maken langs de wijk van de Roma bevolking. Langs de rivier kom je van alles tegen, van een magnetron tot banenschillen. Terwijl de kinderen een paar meter verder in het water spelen....
Op een voor ons levensgevaarlijke brug werden we geplaagd door een aantal roma-kinderen. Hoe harder ze sprongen hoe harder wij gilden:o ^.^
En wat werden we uitgelachen, omdat we met twee handjes de brug vasthielden...
In het midden van de brug kwam er een meisje naar ons toe en gaf ons lachend een knuffel.
Na de knuffel begrepen we haar stiekeme lach...ze was hardstikke nat van het zwemmen in de rivier :p

Onze Roemeense woordenschat groeit ook ;)
Hallo = Boena
Jezus = Isus
Hossana = Ossana
Ja = Da
Nee = Noe
Niet = Nu

Vanaf morgen zal ons werkprogramma starten en we beginnen met afwerken van de kerk. Op onze planning voor deze week staat meerdere tiener avonden een pannenkoek feest en een kindermiddag.

Liefss Connie en Paola

Ps: we hebben roze wc-papier ^.^

• 21 Juli 2014 - 15:41

Willie Klop:

Leuk om te lezen hoe jullie je tijd in Roemenië doorbrengen. Ik hoop het bij te houden.
    We hopen dat jullie iets kunnen betekenen voor de mensen daar.
    ps fijn voor Niels dat er rose wc papier is, haha
    groeten van Niels z'n moeder

• 21 Juli 2014 - 20:07

Heleen:

jullie worden daar een beetje verwend lees ik wel. verwen je hun ook?

Verslag uit: Roemenië, Cluj-Napoca

Connie

Hallooo leuk dat u onze weblog bezoekt! :) D.V. zaterdag 19 juli hopen wij te vertrekken naar Roemenië. 10 dagen lang zullen wij met stichting Gain ons richten op de meest armen van dit land, de Roma-bevolking. Dit doen wij met nog 6 andere jongeren en 2 reisleiders. Deze 10 dagen zullen wij deze weblog zoveel mogelijk proberen bij te houden, zodat jullie weten wat we deze dagen zullen ondernemen. Reacties zijn altijd leuk!:) Groetjes, Paola Ketting en Connie Moerland

Actief sinds 14 Juli 2014