dag 10 - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Connie Paola - WaarBenJij.nu dag 10 - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Connie Paola - WaarBenJij.nu

dag 10

Door: Paola en Connie

Blijf op de hoogte en volg Connie

29 Juli 2014 | Roemenië, Cluj-Napoca

Drukke dag...
Vanmorgen eerst de Roma wijk in geweest..bizar in wat voor omstandigheden sommige mensen wonen. Onhygiënisch..klein...en onveilig. Smiddags was er een hamburger feest op charis dus we nodigden alle kinderen uit om te komen. We moesten rekenen op zeker 120 kinderen omdat ze iets te eten kregen. Alle kinderen die we tegen nodigden we uit. Gelukkig hadden we een tolk bij ons:) Aan het einde van de rondleiding hadden we een stuk of 20 kinderen ons heen! Gezellig een tijdje mee gespeeld.

Wij hebben van ons projectgeld het afwerken van een speeltuintje gesponsord. Er stonden al speeltoestellen alleen het onkruid stond een meter hoog..Dus even met zn allen het onkruid eruit gehaald en worteldoek neergelegd. Om 11 uur kwam er fijn grind om het mooi af te werken. Maar helaas we konden het niet afmaken, want de buren die het kinderprogramma hadden georganiseerd hadden ons hard nodig.

Om 1 uur kwamen de kinderen. Het waren er 130! Drukdrukdruk maar heel leuk om mee te maken! De eerste ronde was een chaos. Overal liepen kinderen van 4 tot 12 jaar. van de spelletjes maakten ze hun eigen leuke spel. Overal lagen ballenbak ballen en sjoelstenen. Gelukkig was er de dochter van Marien die met haar 15 jaar alle 130 kinderen in 1 zin tot zitten kan krijgen:D Verder verliep de middag gelukkig wat beter!:)
De kinderen genoten van de aandacht en wij ook!<3

Savonds naar de pizzeria geweest met Marien. Heerlijk gegeten en een gezellig avond gehad. Hij heeft ons met zn kleine 5 persoonsauto alle.11 tegelijk bij het pension gebracht.

De rest van de avond hebben.we gezellig met de buren.doorgebracht!:)
Mooie laatste dag!

Verslag uit: Roemenië, Cluj-Napoca

Connie

Hallooo leuk dat u onze weblog bezoekt! :) D.V. zaterdag 19 juli hopen wij te vertrekken naar Roemenië. 10 dagen lang zullen wij met stichting Gain ons richten op de meest armen van dit land, de Roma-bevolking. Dit doen wij met nog 6 andere jongeren en 2 reisleiders. Deze 10 dagen zullen wij deze weblog zoveel mogelijk proberen bij te houden, zodat jullie weten wat we deze dagen zullen ondernemen. Reacties zijn altijd leuk!:) Groetjes, Paola Ketting en Connie Moerland

Actief sinds 14 Juli 2014