Dag 3 - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Connie Paola - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Connie Paola - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Connie

21 Juli 2014 | Roemenië, Cluj-Napoca

Vandaag ging om half 7 de wekker. Na een lekker ontbijt zijn we richting de werkplaats van stichtingen Charis gegaan. We zouden vandaag verder gaan aan de opbouw van de kerk. Er moest veel geschuurden geverfd worden. En met een tempratuur van 32 graden was binnen werken opzich wel fijn ;) Rond half 12 zijn we met de voorganger (Marien Kroon) naar de bouwmarkt geweest om materialen. Volgens hem hadden we veel bekijks omdat de Roemenen nog nooit losgelaten zweeuwen hadden gezien :p. Ook worden we door de groep vaak uitgelachen en nagepraat om ons leuke en prachtige zeeuws accent;)
Op de markt hebben we nog een grote watermeloen gekocht die we tussen de middag lekker op hebben gegeten! Om half 5 was de werkdag voorbij.
Vanavond hebben we een mooie grote wandeling gemaakt en genoten van het mooie weer. En na een bijbelstudie zijn we richting onze kamers gegaan.

Morgen hoopt een deel van ons naar de vuilnisbelt te gaan om daar voedselpakketten en onze verzamelde kleding uit te gaan delen. De anderen hopen verder te gaan aan de bouw van de kerk en hopen as donderdag naar de vuilnisbelt te gaan.Dat wordt zeker een bijzondere ervaring!

Slaaplekker, liefs Connie en Paola

• 21 Juli 2014 - 22:51

Jaap En Petra:

Goed bezig meiden en of je nu Zeeuws praat of Nederlands, de Roemenen verstaan jullie toch niet :)
    Maar hou een beetje rekening met de rest van de groep ( of leren die nu Roemeens én Zeeuws )
    Hier hebben jullie de krant gehaald, bekende Tholenaren !!
    Voor morgen alle goeds, maak er wat moois van.

Dikke kus uit Stalland

• 21 Juli 2014 - 23:35

Johan En Hanna En De Cowboys+dogs:

Ben je net thuis klaar met verven, ga je in Roemenie verder!!!!! Nou ja dan zit je er lekker in eej!!Leuke foto van de groep.
    Veel liefs en een dikke knuf van ons allemaal!!

• 22 Juli 2014 - 07:21

Emmy:

Geniet ze meiden :) Goed bezig !

• 22 Juli 2014 - 08:17

Jolande:

Wouw....een hele ervaring! Zo te zien genieten jullie ervan......ga zo door ;)

Groetjes Aafke-Wout-Rob,Jan en Jolande

• 22 Juli 2014 - 23:46

Fam Leune:

Hey con en natuurlijk ook de andere meiden.
    we zien dat jullie goed je best doen om daar een steentje bij te dragen. Heb van je ma een leuke foto gehad van een roma baby met een gebreid mutsje op er schattig.
    Geniet nog van jullie verblijf daar en hopelijk kunnen jullie de mensen een eindje op weg helpen met jullie vrijwillegerswerk.

gr uut stalland

Verslag uit: Roemenië, Cluj-Napoca

Connie

Hallooo leuk dat u onze weblog bezoekt! :) D.V. zaterdag 19 juli hopen wij te vertrekken naar Roemenië. 10 dagen lang zullen wij met stichting Gain ons richten op de meest armen van dit land, de Roma-bevolking. Dit doen wij met nog 6 andere jongeren en 2 reisleiders. Deze 10 dagen zullen wij deze weblog zoveel mogelijk proberen bij te houden, zodat jullie weten wat we deze dagen zullen ondernemen. Reacties zijn altijd leuk!:) Groetjes, Paola Ketting en Connie Moerland

Actief sinds 14 Juli 2014